Garantie

Garantie

Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat er iets niet in orde is met uw batterij/accu.
In dat geval kunt u deze aanmelden voor de garantie. 

De garantie procedure is als volgt: 

  1. Zodra deze is aangemeld bij onze klantenservice ontvangt u van ons een garantie formulier en retourlabel via e-mail (onder 30kg).
  2. U stuurt uw pakket naar ons terug via een GLS pakketpunt.
  3. Zodra het pakket bij ons ontvangen is, wordt deze getest.
  4. Tot slot krijgt u van ons binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket, de uitslag inclusief testrapporten. 

Indien u niet op dit proces kunt wachten, kunt u natuurlijk alvast een nieuwe batterij bij ons aanschaffen. Op het moment dat de batterij in aanmerking komt voor de garantie krijgt u het aankoop bedrag hiervan teruggestort. 

Wanneer uw product niet in de garantie valt, zullen wij deze recyclen. 

 

Wat valt er onder fabrieksgarantie:

Wanneer de accu kapot is gegaan door een fabricagefout heeft u uiteraard garantie.

 De volgende fabricagefouten zouden voor kunnen komen:

-        Kortgesloten cel

-        Te lage CCA-waarden bij een goede spanning

-        Accu doet bij binnenkomst al niets

 Wanneer er een fabricagefout geconstateerd wordt, krijgt u garantie en sturen wij u een nieuw product toe.

 

Wat valt er niet onder de garantie:

Het kan ook zijn dat uw garantieaanvraag wordt afgekeurd. Dat het product niet naar verwachting werkt kan verschillende oorzaken hebben.

Zo zijn er externe factoren die meespelen. U kunt bijvoorbeeld een accu te diep ontladen door uw lampen aan te laten staan of de dynamo werkt niet naar behoren en laadt niet voldoende bij.

Hierdoor kan de accu ook kapotgaan.

 

Garantie wordt afgekeurd om de volgende redenen:

-        Te diep ontladen accu  (dit blijkt uit een te lage spanningswaarde en/of sulfatering)

-        De laadspanning van het systeem is te hoog

(de accu zal heel warm worden en in sommige gevallen bol gaan staan. Door de warmte zal het water/zuur in het product verdampen)

-        De laadspanning van het systeem is te laag

(hierdoor wordt de accu niet goed vol geladen en zal de accu te diep ontladen worden)

-        U gebruikt het product voor een andere toepassing dan waar deze voor bedoeld is.

-        De accu is omgepoold

 

Hoe verloopt de garantieprocedure: 

-        Zodra wij uw accu hebben ontvangen wordt uw product op verschillende manieren getest om de oorzaak van het defect te kunnen vaststellen.

-        Wanneer wij hiervan de uitslag hebben nemen wij direct contact met u op.

  • Uw garantie aanvraag wordt goedgekeurd, wij sturen u direct een nieuwe accu toe
  • Uw garantie aanvraag wordt afgekeurd.

Wij kunnen de accu naar u retour sturen. De kosten hiervoor bedragen €14.95. U dient dit vooraf te betalen.

Wanneer er binnen 14 dagen geen reactie ontvangen wordt vanuit uw kant, wordt de accu afgevoerd naar een recyclingbedrijf.

 

Hoelang duurt een garantieprocedure:

Uw product wordt bij binnenkomst getest, daarna volledig opgeladen met een lader en dan wederom getest. Zo kunnen wij vaststellen of de klacht komt door een fout in de accu of door gebruikersfouten.

Het testen, laden, wederom testen neemt helaas 5-10 werkdagen in beslag. Wij snappen dat dit erg vervelend is en proberen de aanvragen binnen een werkweek te behandelen.

 

U kunt niet wachten op de uitslag van de garantieprocedure:

U kunt alvast een nieuwe accu bestellen. Mocht uw product in de garantie vallen krijgt u het geld van de nieuw bestelde accu teruggestort.

 

 Garantie termijnen

AGM/EFB Start-Stop accu's

24 maanden

Startaccu's

24 maanden

Startaccu's toegepast in taxi’s

12 maanden

Truckline en Semitractieaccu's in voer- en vaartuigen

12 maanden

Semi-tractie accu's in stationaire toepassingen

6 maanden

Recreatieaccu's

12 maanden

VRLA accu's

12 maanden

Deep Cycle accu's (US, GEL, AGM)

24 maanden

Stationaire accu's

24 maanden

Motoraccu's

6 maanden

Laatst bekeken