Ga naar de hoofdinhoud

Garantie


Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat er iets niet in orde is met uw batterij/accu.

In dat geval kunt u uw product aanmelden voor garantie . 


De garantieprocedure verloopt als volgt: 

  1. Zodra deze is aangemeld bij onze klantenservice ontvangt u van ons een garantie formulier en retourlabel via e-mail (onder 30kg).
  2. U stuurt uw pakket naar ons terug via een GLS pakketpunt.
  3. Zodra het pakket bij ons is ontvangen, wordt deze getest.
  4. Tot slot krijgt u van ons binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket, de uitslag inclusief testrapporten.

Indien u niet op dit proces kunt wachten, kunt u natuurlijk alvast een nieuwe batterij bij ons aanschaffen. Zodra uw product in aanmerking komt voor garantie, krijgt u het aankoop bedrag hiervan teruggestort. 

Als uw product niet onder de garantie valt, wordt het gerecycled.


Wat valt er onder fabrieksgarantie:

Wanneer een fabricagefout wordt vastgesteld, ontvangt u garantie en sturen wij een nieuw product toe.

De volgende fabricagefouten zouden voor kunnen komen:

- Kortgesloten cel

- Te lage CCA-waarden bij een goede spanning

- Accu doet bij binnenkomst al niets

Wanneer er een fabricagefout geconstateerd wordt, krijgt u garantie en sturen wij u een nieuw product toe.


Wat valt er niet onder de garantie:

Het kan voorkomen dat uw garantieaanvraag wordt afgekeurd, omdat het product niet naar verwachting werkt door verschillende oorzaken.

Zo zijn er externe factoren die meespelen. U kunt bijvoorbeeld een accu te diep ontladen door uw lampen aan te laten staan of de dynamo werkt niet naar behoren en laadt niet voldoende bij.

Hierdoor kan de accu ook kapotgaan.


Garantie wordt afgekeurd om de volgende redenen:

- Te diep ontladen accu (dit blijkt uit een te lage spanningswaarde en/of sulfatering)

- De laadspanning van het systeem is te hoog (de accu zal heel warm worden en in sommige gevallen bol gaan staan. Door de warmte zal het water/zuur in het product verdampen)

- De laadspanning van het systeem is te laag (hierdoor wordt de accu niet goed vol geladen en zal de accu te diep ontladen worden)

- U gebruikt het product voor een andere toepassing dan waar deze voor bedoeld is.

- De accu is omgepoold


Hoe verloopt de garantieprocedure: 

Zodra wij uw accu hebben ontvangen wordt uw product op verschillende manieren getest om de oorzaak van het defect te kunnen vaststellen. Wanneer wij hiervan de uitslag hebben nemen wij direct contact met u op.

  • Uw garantie aanvraag wordt goedgekeurd; wij sturen u direct een nieuwe accu toe
  • Uw garantie aanvraag wordt afgekeurd; wij kunnen de accu naar u retour sturen, de kosten hiervoor bedragen €14.95.
    U dient dit vooraf te betalen.

Wanneer er binnen 14 dagen geen reactie ontvangen wordt vanuit uw kant, wordt de accu afgevoerd naar een recyclingbedrijf.


Hoelang duurt een garantieprocedure:

Uw product wordt bij binnenkomst getest, daarna volledig opgeladen met een lader en dan wederom getest. Zo kunnen wij vaststellen of de klacht komt door een fout in de accu of door gebruikersfouten.

Het testen, laden, wederom testen neemt helaas 5-10 werkdagen in beslag. Wij snappen dat dit erg vervelend is en proberen de aanvragen binnen een werkweek te behandelen.


U kunt niet wachten op de uitslag van de garantieprocedure:

U kunt alvast een nieuwe accu bestellen. Mocht uw product in de garantie vallen krijgt u het geld van de nieuw bestelde accu teruggestort.


Garantie termijnen
AGM/EFB Start-Stop accu´s
24 maanden
Startaccu´s
24 maanden
Truckline en Semi tractieaccu's in voer- en vaartuigen12 maanden
Semi-tractie accu's in stationaire toepassingen
6 maanden
Recreatieaccu's12 maanden
VRLA accu's12 maanden
Deep-Cycle accu's (US, GEL, AGM)24 maanden
Stationaire accu's24 maanden
Motoraccu's6 maanden